#URVgoals

Treball digne i creixement econòmic

Dolors Setó

Dolors Setó és investigadora del Departament de Gestió d’Empreses de la URV i investigadora principal del grup de recerca RESET: Responsabilitat Social, Sostenibilitat i Ètica Empresarial. Dedica part de la seva docència i recerca a integrar l'ètica i la responsabilitat social corporativa en la formació dels futurs directius i directives

Objectiu 8 - Treball decent i creixement econòmic. Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom són els objectius principals d'aquest repte. Requereix avançar cap a una economia més desmaterialitzada i circular, i assumir determinats compromisos socials. L'ús del recursos, tant en la producció com en el consum, haurà de ser cada cop més eficient, i caldrà procurar desvincular el creixement econòmic de la degradació del medi ambient. Ara i més que mai s'ha demostrat que la pandèmia exigeix responsabilitats a les empreses, que han hagut d'adaptar l'activitat per garantir la seguretat de treballadors i clients. A la URV i des del grup de recerca Responsabilitat social, Sostenibilitat i Ètica empresarial, s'estudia el lideratge en responsabilitat social corporativa i plantegen com s'han de formar els directius i directives que estaran al capdavant de les grans transformacions de les empreses del futur. Per això ja han creat una guia adreçada a les facultats i les escoles de negoci que integra l'ètica i la responsabilitat social i la sostenibilitat en la formació de directives i directius.