Setmana de la Ciència 2020

|Alt imatge central|

La Setmana de la Ciència és un esdeveniment anual de divulgació de la ciència que celebra enguany els 25 anys. Durant uns dies, un gran nombre d'entitats i institucions d'arreu organitzen activitats amb l'objectiu de fomentar l'interès de la societat per la ciència i el coneixement, i d'ensenyar els darrers avenços científics i tecnològics de manera atractiva i propera. Aquest any la Setmana de la Ciència coincideix amb la Nit Europea de la Recerca amb activitats principalment virutals.

La situació excepcional viscuda amb motiu de la pandèmia de la COVID-19, fa que, com no podia ser d'una altra manera, la temàtica de l'SC'20 se centri en aquesta malaltia, la seva evolució global i l'estat de la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

La 25a Setmana de la Ciència tindrà també altres temes centrals com l'Any Internacional de la Sanitat Vegetal de la UNESCO i el centenari del naixement de diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement. Són el filòleg i lingüista Antoni Maria Badia i Margarit; el químic Enric Casassas i Simó; la química anglesa, Rosalind Franklin i l'escriptor i bioquímic Isaac Asimov.

La Setmana de la Ciència al Campus Extens ofereix tallers i activitats principalment virtuals tot i que, si la situació ho permet, n’hi haurà algunes de presencials. Moltes de les activitats habituals de la Setmana de la Ciència no se celebraran enguany i se’n faran moltes d’altres relacionades amb la Nit de la Recerca.

Sí que s'ofereix la ruta científica Antoni de Martí i Franquès, que apropa la figura d'aquest químic català que tenia el seu laboratori a Tarragona, que es durà a terme sempre que les condicions sanitàries del moment ho permetin.

A Catalunya, la Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Aquest esdeveniment arriba enguany a la 25a edició.

Part d’aquestes activitats estan finançades per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Organitza:

Col·labora: