El Girls' Day promou l'interès de les noies per l'enginyeria a la Universitat

La tercera edició del Girls' Day s'ha celebrat a la URV amb la participació d'una setantena d'alumnes de vuit instituts de la demarcació.

Aquesta jornada de portes obertes a les escoles d'enginyeria pretén fomentar l'interès per aquest àmbit en les noies estudiants de secundària, ja que la presència de dones en l'enginyeria és molt inferior al dels homes. De fet, la proporció de noies no arriba al 30% de la nova matrícula dels graus de les escoles d'enginyeria de la URV.

En l'activitat organitzada per l'Observatori de la Igualtat, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química, les noies han conegut de prop els laboratoris i l'activitat de les escoles d'enginyeria a través de cinc tallers on han après a extrusionar pasta, com funciona un cotxe propulsat amb hidrogen, com és l'engranatge d'una màquina de cosir, com es creen els robots i com funcionen les aplicacions informàtiques.

Investigadores de la pròpia universitat han estat les encarregades de guiar les participants perquè incorporin en el seu imaginari dones professionals de l'enginyeria. També han contribuït a la jornada tres exalumnes de l'ETSE i l'ETSEQ que han explicat a les noies com va ser el seu pas per la universitat i la seva experiència laboral, ja que la falta de referents femenins, els estereotips de gènere i la segregació del treball per sexes són alguns dels motius de la desproporció entre nois i noies en els àmbits tècnics.

La presidenta de l'Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya, Montse Gatell, va cloure la jornada i va lliurar els diplomes a les alumnes provinents de l'Institut els Alfacs (Sant Carles de la Ràpita), el Col·legi Mare Nostrum i l'Insitut de Campclar (Tarragona), l'Institut Andreu Nin (El Vendrell), l'Institut Vila-seca (Vila-seca), l'Institut Escola Pi del Burgar (Reus), l'Institut Jaume I (Salou) i l'Institut Berenguer d'Entença (l'Hospitalet de l'Infant).

Elements relacionats