La URV organitza Talent Jove, un programa avançat de física i matemàtiques adreçat als estudiants de Batxillerat

40 estudiants amb bones capacitats acadèmiques podran participar de tallers durant dos anys

La URV organitza Talent Jove, un programa avançat de Física i Matemàtiques per a joves de 1r de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques i especialment motivats. Són un seguit de tallers durant els dos anys de batxillerat, hi hi podran participar 40 estudiants.

Es tracta d'un programa d'alta exigència formativa i científica, que planteja l'adquisició de coneixements científics de nivell superior al programa escolar de batxillerat i aporta una formació complementària i avançada per cultivar i potenciar el talent científic dels alumnes. La referència pels continguts i el nivell formatiu venen definits pel Batxillerat Internacional.

La URV inicia aquest programa amb una acció pilot relacionada amb la Física i les Matemàtiques. El programa es desenvoluparà al llarg dels dos cursos de batxillerat. Els temes es desenvoluparan els dissabtes del curs 2013-14, de 10 h. a 13 h. en sessions de dues hores i mitja.

En aquestes sessions es debatran les qüestions conceptualment més dificultoses, els exercicis més difícils de plantejar, i les pràctiques més complicades de realitzar. Mitjançant Moodle, entre setmana es farà el seguiment del curs, realitzant activitats complementàries, resolent dubtes, i preparant l'activitat del següent dissabte.

Per participar-hi cal ser alumne de 1r de batxillerat en un centre de la província de Tarragona, haver superat amb qualificacions iguals o superiors a 8,5 la Física i les Matemàtiques de 4rt d'ESO i superar una prova de nivell en les dues matèries, que es realitzarà a la URV el proper dissabte 5 d'octubre.

Elements relacionats