L’ICAC ha participat en el llibre de les actes del 1r Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic

Es tracta d'un recull dels treballs presentats al congrés de l’any passat dedicat al professor Géza Alföldy

L'Antiga Audiència de Tarragona va acollir, dijous 28 de novembre, la presentació de les actes del 1r Congrés Internacional d'Arqueologia i Món Antic, Tarraco Biennal, sobre "Govern i societat a la Hispània romana. Novetats epigràfiques. Homenatge a Géza Alföldy". El llibre recull els treballs presentats en aquest congrés, que es va celebrar a Tarragona del 29 de novembre a l'1 de desembre de 2012 i que va estar especialment dedicat al professor Géza Alföldy. La propera edició del Congrés serà al novembre de 2014.

El llibre inclou una presentació i una breu crònica del Congrés, a més de 23 articles que se centren fonamentalment en l'epigrafia hispànica. El conjunt constitueix una aportació científica de primer ordre. L'edició del volum ha anat a cura de l'investigador de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica (ICAC) Jordi López Vilar; l'exdirectora del centre, Isabel Rodà, n'ha fet la presentació.

L'activitat, dins de la jornada Tarraco Biennal, va incloure, també, la conferència "Gerunda a través de l'arqueologia urbana", a càrrec de Josep M. Nolla, de la Universitat de Girona. Tot seguit es dugué a terme una taula rodona amb el conferenciant i representants de les institucions tarragonines que conformen el comitè científic del Congrés, moderada per Joaquín Ruiz de Arbulo, de l'ICAC.

La iniciativa Tarraco Biennal està impulsada per la Fundació Privada Mútua Catalana, amb la col·laboració de l'ICAC, entre altres institucions. Aquesta preveu organitzar una trobada científica internacional els anys parells, i presentar les conclusions dels investigadors els anys senars, per difondre-les a la societat. La segona edició del Congrés serà del 26 al 29 de novembre del 2014 i aprofitarà una data simbòlica: el bimil·lenari de la mort de l'emperador August.

Elements relacionats

Instant de la presentació, a l'Antiga Audiència de Tarragona