Nicholas Sochorakis, guanyador del concurs de Fotografia Digital, i Ricard Moncayo, del de Fotografia Científica a les Xarxes Socials

Al III concurs de fotografia digital Fem recerca! ha guanyat la foto "Una gota de gracia", de Nicholas Sochorakis, i al I concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, la foto "Com una lent convexa inverteix les imatges", de Ricard Moncayo

L'obra "Una gota de gracia" retrata l'acumulació de líquid en un tub capil·lar d'electrospray. Nicholas Sochorakis és estudiant del doctorat de Nanociència, materials i enginyeria química, del Departament d'Enginyeria Química.

En el III concurs de fotografia digital Fem Recerca!, aquesta foto s'ha escollit d'entre 22 propostes, presentades per vuit autors, individuals i grups. El premi és de 300 €, i hi podien participar tots els membres de la comunitat universitària. L'objectiu és apropar la ciència i la tecnologia a totes els públics a través d'imatges.

Les fotografies presentades a les dues convocatòries podien fer referència a qualsevol disciplina científica o tècnica, tant relacionada amb les activitats d'investigació i innovació com amb la divulgació de la ciència i les aplicacions tecnològiques. Les captures havien de ser preses dins dels espais de la Universitat Rovira i Virgili o havien de tenir relació amb alguna activitat de la URV que duta a terme fora de les instal·lacions.

I Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials

La fotografia guanyadora, publicada a instagram, ha estat "Com una lent convexa inverteix les imatges" i el seu autor Ricard Moncayo és estudiant d'Arquitectura. En aquesta primera edició hi ha hagut una bona participació, s'han presentat 38 propostes a través d'Instagram, 4 a través de twitter i 11 a facebook. Podien concursar els membres de la URV i també persones externes.

El concurs, convocat per primera vegada, pretén donar visibilitat a la recerca que es fa a la URV i fomentar la participació a les xarxes socials. Per concursar-hi calia tenir un compte a InstagramTwitter o Facebook, seguir a la URV i publicar, en qualsevol d'aquestes xarxes, una imatge amb l'etiqueta #FotoRecercaURV2015.

Aquests concursos formen part del programa d'activitats de comunicació i divulgació de la ciència de la Universitat, que coordina el Gabinet de Comunicació i Relacions Externes a través de la Unitat de Comunicació de la Ciència (ComCiència).

Foto "Com una lent convexa inverteix les imatges".

Fotografia “Una gota de gracia”.