Aliments intel·ligents per reduir el risc de malalties cròniques

El CTNS s’encarrega de la coordinació tècnica del projecte Smartfoods, que té l’objectiu de dissenyar i desenvolupar ingredients i complements nutricionals intel·ligents, que actuïn en la reducció del risc de les malalties cròniques

Smartfoods estudiarà quins ingredients es poden afegir a una dieta equilibrada per prevenir o potenciar la resistència de l'organisme davant de determinades malalties com la diabetis, trastorns cardiovasculars, l'obesitat i malalties neurodegeneratives, entre d'altres. El punt més innovador del projecte recau en l'interès en superar els aliments funcionals que hi ha avui dia al mercat i aconseguir aliments intel·ligents que combinin diversos ingredients bioactius amb diferents funcionalitats per actuar contra un major nombre de dianes a la vegada i, per tant, donar una resposta més completa als riscos multifactorials de les malalties.

En el projecte hi tindran un gran protagonisme les tecnologies d'última generació per avaluar la interacció entre nutrients i gens, la qual cosa permetrà unir el concepte d'aliments intel·ligents amb el de la nutrició personalitzada.

Smartfoods està liderat per Laboratoris Ordesa, i compta amb la participació de les empreses Alimentómica, Andrés Pintaluba, Angules Aguinaga, Biopolis, Grup Siro i Nutrafur i amb el suport en la coordinació tècnica del CTNS, a més de la participació d'altres organismes públics de recerca, universitats, centres tecnològics i hospitals de diferents comunitats autònomes i del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

El projecte compta amb un pressupost global d'11,6 milions d'euros pels propers quatre anys i s'emmarca en la convocatòria del Programa Estratègic de Consorcis d'Investigació Empresarial Nacional (CIEN), que finança grans projectes d'investigació industrial i desenvolupament experimental, orientats a la investigació en àrees estratègiques de futur i amb projecció internacional.

El CTNS s’encarrega de la coordinació tècnica del projecte Smartfoods.

Imatge de grup dels representants de les empreses i institucions que formen part del projecte.