L’investigador de la URV Toni Vallès es classifica per a la semifinal del concurs FameLab 2015

Aquest estudiant de doctorat al Departament d'Enginyeria Química és un dels 12 aspirants que concursaran el proper 20 de març a Barcelona per una plaça a la final estatal

Toni Vallès Català, investigador al Departament d'Enginyeria Química de la URV, ha estat seleccionat per a participar a la semifinal espanyola del concurs FameLab 2015. Vallès és un dels 12 aspirants, escollits d'entre més de 70 candidats, que concursaran el proper 20 de març a Barcelona per una plaça a la final estatal. És la primera vegada que un investigador de la URV es classifica per a aquest certamen, que a Espanya està organitzat pel British Council i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

Des de la FECYT destaquen que els semifinalistes "han demostrat tenir grans habilitats comunicatives per explicar, en tres minuts i de forma entretinguda", diversos temes científics. Vallès, que investiga en xarxes complexes, ha fet una exposició sobre la memòria de les màquines. Els 12 investigadors triats competiran ara a la semifinal del divendres 20 de març a Barcelona, al Teatre Poliorama. El jurat valorarà les actuacions tenint en compte el carisma del concursant, i el contingut i la claredat del monòleg. D'aquests 12 participants, 8 passaran a la final espanyola, que es farà a Madrid; el guanyador d'aquesta fase representarà Espanya a la final internacional a Cheltenham, al juny de 2015.

FameLab és un concurs de monòlegs científics que va néixer el 2005 gràcies a una idea original del Festival de Cheltenham. El seu principal objectiu és fomentar la divulgació de la ciència identificant, formant i donant a conèixer nous talents entre els qui treballen en ciència, a través d'un format innovador: el monòleg científic. Avui dia, FameLab s'ha tornat global i es celebra en més de 25 països de tot el món, entre els quals Espanya, on és el tercer any consecutiu que s'hi desenvolupa.

Toni Vallès és estudiant de doctorat i forma part del grup de recerca SEES:lab, de la URV. Ha participat a la Setmana de la Ciència i al concurs Vols saber què investigo? 2013, organitzat per la URV, on va merèixer el segon premi ex aequo. Diferents investigadors de la URV han aspirat a participar al concurs FameLab des que es va posar en marxa a España -el mateix Vallès va fer-ho a l'edició passada-, però és la primera vegada que un d'ells arriba a la fase semifinal. La URV és una de les 11 universitats i institucions d'arreu d'Espanya amb un investigador classificat a la semifinal del FameLab 2015; a Catalunya, només una altra universitat -la de Barcelona- compta enguany amb un semifinalista al certamen.

Toni Vallès al concurs 'Vols saber què investigo?' 2013.

Cartell de la semifinal de FameLab a Barcelona.