L’APQUA de la URV i BASF inicien el projecte Teens' Lab, els tallers de ciència per a escolars, als laboratoris de l’ETSEQ

Els tallers de ciència arrencaran el proper mes de gener. Abans, estudiants de l’INS Collblanc de La Canonja, i de l’Escola Joan XXIII de Bonavista, han participat a les sessions experimentals pilot.

El Teens' Lab és un projecte de BASF dirigit a alumnes d'ESO, que es basa en diferents grups d'experiments. En el cas de les activitats del Laberint de substàncies, els alumnes estudien les propietats característiques dels materials i descobreixen que, encara que dues substàncies tinguin el mateix aspecte, es poden distingir i identificar aplicant-hi  mètodes d'investigació físics i químics.

Fins el moment s'han fet proves pilot dels tallers a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química, on hi han participat alumnes de 4rt d'ESO de l'INS Collblanc de La Canonja, i de l'Escola Joan XXIII a Bonavista que cursen l'assignatura de Química. Als tallers han comprovat les propietats que caracteritzen determinades substàncies, i després de ser científics per unes hores, han visitat el centre de producció de BASF Tarragona per conèixer i entendre la importància de la química al territori i en el dia a dia de les persones.

Determinen el pH i la densitat de les substàncies desconegudes del laboratori i experimenten amb propietats com la solubilitat, la capacitat de fermentació i el color de la flama. El programa també preveu altres experiments apassionants, com la fabricació de boletes d'Styropor.

Després de les sessions de prova, a partir del mes de gener, el programa Teens' Lab ja serà una realitat, i estudiants de Química del Camp de Tarragona podran participar en aquestes activitats als laboratoris de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química, a través de la col·laboració entre el projecte APQUA de la URV i l'empresa BASF.

Etiquetes: APQUA, BASF, ETSEQ, Teens Lab

Alumnes de 4rt d'ESO participant a les sessions pilot dels tallers, Teen's lab.