#URVgoals

Pau, justícia i institucions sòlides

Àlex Moreno

Àlex Moreno és investigador del Departament de Dret Públic de la Universitat. Treballa al gup de recerca Territori, ciutadania i sostenibilitat des d'on fa recerca sobre el tràfic de persones

Objetiu 16 - Aquest objectiu remarca que el benestar de les persones, la prosperitat de les societats, l'equitat de la ciutadania i el desenvolupament sostenible només es poden assolir en un marc de pau i de respecte als drets fonamentals. Una fita és la de reduir la incidència dels delictes i dels actes violents de qualsevol tipus. Això passa per intensificar la lluita contra el crim, especialment el terrorisme i la delinqüència organitzada que trafica amb armes, diners i persones. El nombre de persones atrapades sota coacció per màfies en activitats il·lícites, com l'explotació sexual, no para de créixer en ple segle XXI. Només en el període 2017-18, més de 26.000 persones van ser registrades als arxius policials com a víctimes d'explotació. Una recerca de la URV apunta que aquesta dada és la punta de l'iceberg d'un fenomen que demana un nou enfocament i mesures efectives.