Bayer i la URV presenten els resultats de dos projectes d'investigació sobre degeneració macular i prevenció de l'ictus

Són els resultats científics del primer Premi Bayer 2011, destinat a finançar projectes de recerca en l'àmbit de la salut. L'empresa vté un acord de col·laboració amb la Universitat destinat a millorar la qualitat investigadora.

Bayer va donar 10.000 euros per al finançament de dos projectes de recerca en l'àmbit de la salut. Un d'ells, dirigit pel professor Pere Romero (Departament de Medicina i Cirurgia), està centrat en la degeneració macular, una malaltia que afecta la visió central, i que busca oferir dades fiables per establir una guia de pronòstic útil i un millor tractament. L'altre projecte de recerca, dirigit pel professor Jorge Joven, del mateix Departament, vol demostrar la relació entre el consum de polifenols (grup de substàncies químiques presents en les plantes) i la prevenció de l'ictus.

Els dos equips guanyadors del premi han presentat els resultats dels seus projectes de recerca en un acte celebrat  a l'Aula Magna Francesc Cailà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (FMCS) de Reus, i que ha estat presidit pel rector de la URV, Francesc Xavier Grau, i el director general de BMS a la regió Iberia, Jesús Loma-Ossorio. En la seva intervenció, Jesús Loma- Ossorio ha volgut destacar que "a través d'aquests premis volem col·laborar en el foment de la investigació i en el desenvolupament de projectes innovadors que puguin beneficiar la societat".

Durant l'acte, que també ha comptat amb la participació de Ramon Estiarte, director mèdic de Bayer Healthcare, i Rosa Solà, vicerectora d'Investigació i Relacions amb Institucions Sanitàries de la URV, els assistents han pogut participar del debat sobre les conclusions dels projectes.

Aquest any el grup Bayer celebra el seu 150 aniversari. En línia amb la seva missió Science for a Better Life (Ciència per a una vida millor), la companyia sempre ha apostat per la investigació com a base per ajudar a millorar la vida de les persones i, al llarg de la seva història, ha desenvolupat un gran nombre de productes i serveis innovadors en les àrees de la salut, l'agricultura i els materials d'altes prestacions.

La Investigació i el Desenvolupament han situat a Bayer com un referent d'innovació i reputació a tot el món. El grup compta amb gairebé 13.000 investigadors a tot el món, i la seva feina va permetre registrar més de 600 sol·licituds de patent el 2012. A més, compta amb una xarxa internacional de cooperacions d'investigació amb empreses innovadores i participa juntament amb universitats i instituts de recerca en més de 800 projectes en els camps de les ciències, la medicina i l'enginyeria. Aquest tipus de col·laboracions permeten ajudar a donar sortida a projectes innovadors que aportin un benefici a la societat.

La recerca sobre la nutrició i la salut és una de les prioritats del Campus d'Excel·lència Internacional Catalunya Sud de la URV. Els grups de recerca, conjuntament amb els hospitals de les comarques de Tarragona, s'agrupen a l'Institut de Recerca Sanitària Pere Virgili (IISPV) i configuren el subcampus de Nutrició i Salut del CEICS. En l'àmbit de la medicina clínica la URV figura entre les institucions amb visibilitat mundial segons els Essential Science Indicators (ESI) de la Web of Science i és la 5a universitat de l'Estat en cites per article publicat, un indicador positiu de la qualitat de la recerca en aquest àmbit.

Presentació dels resultats del grup dirigit pel professor Pere Romero.

Jorge Joven, parlant de la recerca sobre un nou mecanisme per a la prevenció de l'ictus.