Més de 750 estudiants participen en la VIII Edició del Fòrum TRiCS

L’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) patrocina el Fòrum, juntament amb el Departament d’Educació de la Generalitat.

La VIII edició del Fòrum  de Treballs de Recerca i Crèdits de Síntesi (TRiCS)  ha tingut  lloc avui, 4 d'abril, a les instal·lacions del Complex Educatiu de Tarragona. La inauguració de l'acte ha anat  a càrrec de Marc Fargas, President de la Comissió de Comunicació de l'AEQT; la Directora de la Delegació d'Ensenyament a Tarragona, Maria Àngels González;  el Director del Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès, Manel Castaño i Lluis Maestre, President del Col·legi d'Enginyers Industrials de Tarragona.

Al VIII Fòrum TRiCS han participat 755 alumnes de secundària, de 24 centres educatius de la comarca, i s'hi han presentat un total de 106 treballs, tots ells de temes relacionats amb la ciència i la tecnologia. "Hidrogen, el combustible del futur"," Què trobem darrere d'un perfum?" o "Química a la carta" , "Obrin una nova porta, les cases sostenibles"són alguns dels treballs que s'han  exposat aquest matí.

En aquest Fòrum els alumnes de segon curs de Batxillerat presenten els treballs que ells mateixos han realitzat als seus companys de primer curs, amb l'objectiu de facilitar als escolars la recerca i elaboració dels treballs que han de dur a terme. Les presentacions dels treballs serveixen als alumnes de primer per agafar idees, tant a l'hora d'escollir el tema del seu projecte com per la manera de realitzar-lo.

Centres participants al Fòrum TRiCS

Els col·legis Aura,  Mare de Déu del Carme, Puigcerver, Sant Pau Apòstol i Turó. Els instituts Antoni de Martí i Franquès, Baix Camp, Cambrils, Comte de Rius, Fontanelles, Gabriel Ferrater, Jaume Huguet, Jaume I, Joan Guinjoan, Lluís Domènech i Montaner, Marta Mata, Martí l'Humà, Narcís Oller, Pere Martell, Ramon Barbat i Miracle, Ramon  de la Torre, Salvador Vilaseca, Torreforta i Vila-seca.

Participants del VIII fòrum TRiCS.