La URV organitza Talent Jove, un programa avançat de física i matemàtiques adreçat als estudiants de Batxillerat

Divendres, 20 de setembre de 2013

40 estudiants amb bones capacitats acadèmiques podran participar de tallers durant dos anys

La URV organitza Talent Jove, un programa avançat de Física i Matemàtiques per a joves de 1r de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques i especialment motivats. Són un seguit de tallers durant els dos anys de batxillerat, hi hi podran participar 40 estudiants.

Es tracta d'un programa d'alta exigència formativa i científica, que planteja l'adquisició de coneixements científics de nivell superior al programa escolar de batxillerat i aporta una formació complementària i avançada per cultivar i potenciar el talent científic dels alumnes. La referència pels continguts i el nivell formatiu venen definits pel Batxillerat Internacional.

La URV inicia aquest programa amb una acció pilot relacionada amb la Física i les Matemàtiques. El programa es desenvoluparà al llarg dels dos cursos de batxillerat. Els temes es desenvoluparan els dissabtes del curs 2013-14, de 10 h. a 13 h. en sessions de dues hores i mitja.

En aquestes sessions es debatran les qüestions conceptualment més dificultoses, els exercicis més difícils de plantejar, i les pràctiques més complicades de realitzar. Mitjançant Moodle, entre setmana es farà el seguiment del curs, realitzant activitats complementàries, resolent dubtes, i preparant l'activitat del següent dissabte.

Per participar-hi cal ser alumne de 1r de batxillerat en un centre de la província de Tarragona, haver superat amb qualificacions iguals o superiors a 8,5 la Física i les Matemàtiques de 4rt d'ESO i superar una prova de nivell en les dues matèries, que es realitzarà a la URV el proper dissabte 5 d'octubre.

Elements relacionats

Pujar