La URV i altres institucions del territori presenten conjuntament la Setmana de la Ciència

L'activitat principal, el programa "Fem recerca!", pretén fomentar l'interés científic entre els més joves

A més de la URV, organitzen actes de la Setmana de la Ciència 2013 al Camp de Tarragona: CaixaForum Tarragona, ICIQ, ICAC, IPHES, Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, Antena del Coneixement de Reus i Càtedra URV / Repsol d'Excel·lència en Comunicació. El programa "Fem recerca!", adreçat a alumnes de secundària, centra les activitats de la Setmana de la Ciència a la Universitat. També s'ha preparat un espectacle científic al Teatre Bartrina de Reus i una exposició de fotografies a Tarragona.

Aquest 2013, la Setmana de la Ciència té lloc del 15 al 24 de novembre. Amb motiu d'aquest esdeveniment, la URV organitza la segona edició del programa "Fem recerca!", una activitat que permet als estudiants de secundària entrar als laboratoris i aules de la Universitat per participar en tallers científics, i ser-ne els protagonistes per unes hores. Aquesta activitat està adreçada a despertar vocacions científiques i a incentivar l'interès per la recerca i pels estudis universitaris.

Aquest any, a més, la URV ha reforçat la programació de la Setmana de la Ciència amb altres activitats. El Teatre Bartrina de Reus n'acollirà l'acte central, Ciència al teatre, el 19 de novembre a la tarda. S'ha preparat un espectacle que inclourà experiments en directe a càrrec del divulgador científic Dani Jiménez, demostracions de materials superconductors i robots mòbils, i la primera edició del concurs Vols saber què investigo?. Per altra banda, durant tota la setmana, a l'Antic Ajuntament de Tarragona es podrà visitar una exposició de fotografies de recerca.

La Setmana de la Ciència a Tarragona compta també amb les activitats que organitzen els agents del territori. Tres instituts de recerca, un museu, una fundació privada i una càtedra completen una programació conjunta que suma més d'una quinzena d'actes. S'hi poden trobar activitats adreçades a tot tipus de públics.

Ciència a nivell europeu

La Setmana de la Ciència és l'esdeveniment anual de divulgació de la ciència més important a nivell europeu. Durant uns dies, un gran nombre d'entitats i institucions d'arreu organitzen activitats amb l'objectiu de fomentar l'interès de la societat per la ciència i el coneixement, i d'ensenyar els darrers avenços científics i tecnològics de manera atractiva i propera.

A Catalunya, la Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Aquest esdeveniment arriba enguany a la 18a edició.

Imatge del programa "Fem recerca"