Maria José Figueras és escollida ambaixadora a Espanya de la Societat Americana de Microbiologia

Maria José Figueras, investigadora del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la URV, ha estat escollida ambaixadora estatal de la Societat Americana de Microbiologia (ASM, American Society for Microbiology)

La investigadora està especialitzada en l'estudi de bacteris dels gèneres Aeromonas i Arcobacter, que són capaços de produir infeccions tant en animals com en humans. Al seu laboratori s'han descobert quasi una vintena de noves especies d'aquests bacteris. Figueras també ha estat convidada a formar part del Subcomitè de taxonomia de campilobàcters i bacteris relacionats del Comitè Internacional de Sistemàtica de Procariotes (ICSP, International Committee on Systematics of Prokaryotes).

La xarxa d'ambaixadors d'ASM té l'objectiu de fomentar el coneixement de la microbiologia a través de representants estatals arreu del món. La doctora Figueras té ara la missió d'enfortir la relació entre l'ASM i la comunitat científica a Espanya, així com de col·laborar a nivell global amb els més de 70 ambaixadors de l'entitat. Des de l'ASM han destacat que "la notable experiència acadèmica, contrastat lideratge i compromís amb els objectius d'ASM [de Figueras] seran un valor afegit" al programa d'ambaixadors estatals d'aquesta organització americana.

La Societat Americana de Microbiologia és una de les societats científiques més grans i antigues del món. L'entitat compta en l'actualitat amb més de 40.000 membres, gairebé la meitat dels quals resideixen fora dels Estats Units. Entre els seus objectius hi ha la millora de la salut, el medi ambient i el benestar econòmic, a través del desenvolupament i comunicació de les ciències microbiològiques.

Pel que fa al Comitè Internacional de Sistemàtica de Procariotes, l'ICSP, Maria José Figueras ha entrat a formar part del Subcomitè de taxonomia de campilobàcters i bacteris relacionats. La taxonomia és la branca de la biologia que s'encarrega de la identificació, la classificació i la nomenclatura dels organismes. La propera reunió de l'ICSP es farà durant el 18è Congrés Internacional sobre Campilobàcters, Helicobàcters i Organismes Relacionats (CHRO 2015), que organitza l'Institut de Ciències Ambientals i de Recerca de Christchurch (ESR, Institute of Environmental Science and Research) a  Rotorua, Nova Zelanda.

Maria José Figueras ambaixadora a Espanya de la Societat Americana de Microbiologia.