El catedràtic Jordi Miró (URV) coordinarà la Xarxa Iberoamericana d’experts en dolor infantil

La xarxa s’ha constituït durant el 15è Congrés Mundial del dolor que s’ha celebrat a Buenos Aires. Els objectius passen per compartir recursos, promoure la formació dels professionals i col·laborar en tasques de recerca, desenvolupament i innovació.

La Xarxa Iberoamericana d'experts en dolor infantil s'ha creat coincidint amb el  15è Congrés Mundial de dolor que s'ha fet a Buenos Aires (Argentina) aquest octubre i que reunit els màxims experts en dolor d'arreu del món. Es tracta d'una xarxa multidisciplinària formada, des del moment de la seva creació, per deu països: Argentina, Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Cuba, Espanya, Mèxic, Portugal, Veneçuela i Xile i en la que també s'hi ha integrat, com a membres associats, grups de recerca dels EUA i del Canadà. El coordinador de la xarxa serà Jordi Miró catedràtic de Psicologia de la Salut i director de la Unitat per a l'Estudi i Tractament del Dolor- ALGOS de la URV. Miró ha estat un dels investigadors reconeguts en el programa ICREA Acadèmia 2013.

Els objectius d'aquesta Xarxa són els de compartir recursos, promoure la formació dels professionals i col·laborar en tasques d'RDI. Les primeres accions que es duran a terme van adreçades a identificar els problemes més habituals de la població infantil i adolescent dels països que formen part de la xarxa. Aquesta informació ha de servir per concretar protocols d'actuació clínica, tant pel que fa a la prevenció com al tractament dels problemes crònics de dolor i discapacitat.

La propera reunió de la xarxa està prevista en el marc del 10è Simpòsium Internacional de Dolor Pediàtric (10th International Symposium on Pediatric Pain) que es farà a Seattle (EUA) del 31 de Maig al 4 de Juny de 2015.

La web ALGOS acreditada com a web d'interès sanitari

D'altra banda la web del grup ALGOS, dirigit per Jordi Miró, ha obtingut l'acreditació WIS (Web d'Interès Sanitari) atorgada pel Comitè Avaluador de PortalesMedicos.com. Es tracta d'un reconeixement que distingeix la web del grup com un portal d'interès per a la població general que consulta informació sobre salut a la xarxa. Aquesta acreditació, garanteix l'interès científic, l'originalitat, l'ètica i la confidencialitat de la pàgina web PortalesMedicos.com és el portal per a professionals de la salut en espanyol amb una de les audiències més altes a nivell internacional.

El grup ALGOS és un col·lectiu de professionals vinculats, majoritàriament, a la Universitat Rovira i Virgili interessats en  l'estudi i el tractament del dolor. Un dels objectius del grup és desenvolupar i contrastar procediments terapèutics eficaços per ajudar a les persones que tenen dolor. Part dels esforços del grup van adreçats a la prevenció del dolor i la discapacitat crònics. ALGOS estudia les alternatives que ofereixen les TIC per facilitar l'accés i abaratir els costos dels tractaments. En aquest sentit, el grup ha rebut premis i reconeixements pel desenvolupament d'aplicacions relacionades amb l'avaluació i el tractament del dolor.

Elements relacionats

El catedràtic Jordi Miró ha estat reconegut en el programa ICREA Acadèmia 2013.