Setmana de la Ciència 2015

|Alt imatge central|

La Setmana de la Ciència és l'esdeveniment anual de divulgació de la ciència més important en l'àmbit europeu. Durant uns dies, un gran nombre d'entitats i institucions d'arreu organitzen activitats amb l'objectiu de fomentar l'interès de la societat per la ciència i el coneixement, i d'ensenyar els darrers avenços científics i tecnològics de manera atractiva i propera.

Aquest 2015, la Setmana de la Ciència té lloc del 13 al 22 de novembre. Amb motiu d'aquest esdeveniment, la URV organitza la tercera edició de l'activitat Ciència al teatre, el 17 de novembre al matí, al Teatre Bartrina de Reus. S'ha preparat un espectacle que combina la final del concurs Vols saber què investigo? i els monòlegs dels divertidíssims Big Van, científics sobre rodes.

Enguany, a més, la URV ha reforçat la programació amb noves propostes. La Setmana de la Ciència al Campus Extens ofereix tallers i activitats a les Antenes del Coneixement, amb l'objectiu d'obrir aquest esdeveniment a nous públics i al territori. Coincidint amb l'Any Internacional de la Llum 2015, s'inicia el cicle de cafès científics Ciència a La Cantonada amb una conferència titulada "La llum, l'origen dels colors... i molt més!".

D'una altra banda, arriba la quarta edició del programa "Fem recerca!", una activitat que permet als estudiants de secundària entrar als laboratoris i a les aules de la Universitat per participar en tallers científics, i ser-ne els protagonistes durant unes hores. A més, el Projecte APQUA organitza diversos tallers experimentals on els alumnes dels darrers cursos de primària i de secundària poden realitzar activitats senzilles i atractives que il·lustren diversos continguts científics relacionats amb la química. També s'ofereix la ruta científica Antoni de Martí i Franquès, que apropa la figura d'aquest químic català que va viure a Tarragona.

La Setmana de la Ciència a Tarragona compta també amb les activitats que organitzen els agents del territori. Instituts de recerca, centres tecnològics, museus i fundacions completen una programació conjunta que suma més d'una trentena d'actes. S'hi poden trobar activitats variades i adreçades a tot tipus de públic.

A Catalunya, la Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Aquest esdeveniment arriba enguany a la 20a edició.

Organitza:

Col·labora: