Setmana de la Ciència 2013

|Alt imatge central|

La Setmana de la Ciència és un esdeveniment anual que divulga la ciència més important en l'àmbit europeu. Durant uns dies, un gran nombre d'entitats i institucions d'arreu organitzen activitats amb l'objectiu de fomentar l'interès de la societat per la ciència i el coneixement, i d'ensenyar els darrers avenços científics i tecnològics de manera atractiva i propera.

Aquest 2013, la Setmana de la Ciència té lloc del 15 al 24 de novembre. Amb motiu d'aquest esdeveniment, la URV organitza la segona edició del programa "Fem recerca!", una activitat que permet als estudiants de secundària entrar als laboratoris i a les aules de la Universitat per participar en tallers científics, i ser-ne els protagonistes durant unes hores. Aquesta activitat està adreçada a despertar vocacions científiques i a incentivar l'interès per la recerca i pels estudis universitaris.

Enguany, a més, la URV ha reforçat la programació de la Setmana de la Ciència amb altres activitats. El Teatre Bartrina de Reus n'acollirà l'acte central, Ciència al teatre, el 19 de novembre a la tarda. S'ha preparat un espectacle que inclourà experiments en directe, demostracions de materials superconductors i robots mòbils, i la primera edició del concurs Vols saber què investigo? D'una altra banda, durant tota la setmana, a l'Antic Ajuntament de Tarragona s'hi podrà visitar una exposició de fotografies de recerca.

La Setmana de la Ciència a Tarragona compta també amb les activitats que organitzen els agents del territori. Tres instituts de recerca, una càtedra de col·laboració, un museu i una fundació privada completen una programació conjunta que suma més d'una quinzena d'actes. S'hi poden trobar activitats ben variades i adreçades a tot tipus de públic.

A Catalunya, la Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Aquest esdeveniment arriba enguany a la 18a edició.

Organitza:

Col·labora: