La URV, entre les 400 millors del món segons el rànquing del Times Higher Education

La URV apareix enguany per primer cop entre les 400 millors universitats del món, segons l'edició 2013-2014 de la revista Times Higher Education (THE) World University.

Aquest és dels pocs rànquings internacionals que té en compte l'activitat global de la Universitat, ja que valora la docència, la recerca, la transferència de coneixement i la internacionalització.

La URV surt classificada en el rang entre les posicions 351-400. L'indicador d'activitat més ben valorat són les citacions d'articles científics, un capítol que te un pes del 30% en de la puntuació total, i on la URV obté 64,2 punts sobre 100. En internacionalització, la URV obté 34,3 punts, en ingressos per transferència a la indústria 30,6, en docència 19 i en recerca 13,6.

En aquest rànquing apareixen 9 universitats de l'Estat. La primera, en el lloc 164, és la Pompeu Fabra. La segueixen en el rang 226-250 la Universitat de Barcelona i l'Autònoma de Barcelona i en el rang 301-350 l'Autónoma de Madrid. Acompanyen a la URV en el rang 351-400 la Universidad de Navarra, la de València, la Politècnica de València i la de Vigo.

El Times Higher Education (THE), és una revista setmanal editada a Londres especialitzada en Educació Superior. Es la publicació britànica d'aquest tipus més important i ha esdevingut una referència internacional. Amb el suport de Thomson Reuters elabora una sèrie de rànquings internacionals d'universitats, entre els quals el de les millors 400 universitats del món és el més genèric.