L’Observatori de la Igualtat publica el calendari 2014 dedicat a les dones que han destacat en l’Arquitectura

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA) s’ha encarregat del procés de documentació i selecció de les 12 protagonistes d’enguany

Es tracta d'una iniciativa per fer visibles els noms i l'aportació que les dones han fet al llarg de la història al coneixement científic. Aquest any, el calendari està dedicat a les dones que han fet contribucions importants a l'Arquitectura.

El calendari, que es publica des de 2009, té una vocació educativa i vol cobrir l'absència de referents i models femenins en l'àmbit científic internacional així com també pretén trencar el mite que les dones no han contribuït a la producció de coneixement. Enguany, les 12 dones protagonistes han destacat per innovar en els aspectes tècnics i artístics de l'Arquitectura.

L'Arquitectura és precisament un ensenyament tècnic que ha vist créixer significativament el nombre de noies alumnes a les seves aules. Però, per contra, els grans noms de l'Arquitectura no s'han associat històricament a dones per diversos motius: en ocasions queden amagats darrere de companys de professió, les dades mostren que les dones tendeixen a exercir més funcions de gestió i desenvolupament de projectes i que s'ubiquen en empreses derivades del sector, fets que dificulten arribar a ser una cara visible d'aquesta disciplina.

Per a l'elaboració del calendari s'han seleccionat 12 dones que han fet aportacions força diverses al camp de l'Arquitectura, com ara Julia Morgan, Matilde Ucelay, Lilly Reich, Kazuyo Sejima i Lina Bo Bardi, entre d'altres. A més de l'ETSA, també han col·laborat en l'edició del calendari Coral Cuadrada, professora i investigadora de la URV d'història medieval, historiografia i història de les dones, i Marc Blanco, que ha fet el disseny i les il·lustracions.

Elements relacionats

Il·lustració del calendari.