Oberta la inscripció al concurs de monòlegs científics per a estudiants de doctorat de la URV

La final es farà al Teatre Bartrina de Reus, en el marc de la Setmana de la Ciència

La Universitat Rovira i Virgili convoca la tercera edició del concurs de monòlegs científics Vols saber què investigo?, adreçat als estudiants de doctorat. L'objectiu és que els participants donin a conèixer el projecte de recerca o l'àmbit del coneixement en el qual treballen de forma divulgativa i per a tots els públics. Els concursants seleccionats presentaran el seu monòleg en un acte obert al públic al Teatre Bartrina de Reus, durant la Setmana de la Ciència 2015. El concurs està dotat amb premis econòmics per valor de 1.000 euros.

Vols saber què investigo? està adreçat als estudiants de doctorat matriculats a la URV, amb l'objectiu d'ajudar-los a donar a conèixer el projecte de recerca o l'àmbit del coneixement en el qual treballen, a través d'un nou format: el monòleg científic. Aquest certamen pretén que els participants expliquin a persones amb més o menys coneixements científics quina investigació duen a terme a la Universitat, de manera sintètica, amena, adaptant el llenguatge al públic i utilitzant únicament les habilitats comunicatives personals, sense el suport de pantalles ni eines per a presentacions.

La final d'aquest concurs es farà el dimarts 17 de novembre de 2015 a les 11 h del matí, al Teatre Bartrina de Reus, en el marc de la Setmana de la Ciència. A l'acte hi assistiran més de 300 estudiants de secundària de centres educatius de Reus, Tarragona, Cambrils i Constantí, i també estarà obert al públic en general. L'espectacle serà conduït pel grup Big Van, científics sobre rodes, que presentarà els seus divertits monòlegs.

Els candidats a participar en el concurs han d'inscriure-s'hi abans del 15 de setembre de 2015. Els concursants seleccionats rebran el suport de l'Aula de Teatre de la URV per millorar les habilitats comunicatives: parlar en públic, dominar l'espai escènic, controlar els nervis... La convocatòria està dotada amb premis econòmics per valor de 1.000 euros.

El concurs Vols saber què investigo? és una iniciativa de la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV, ComCiència, que té la missió d'explicar què s'investiga a la Universitat i millorar la cultura científica dels ciutadans. Aquesta convocatòria s'inspira en el certamen FameLab, un concurs internacional de monòlegs científics que fomenta la divulgació de la ciència i la identificació de nous talents, en el qual també participa la URV.

Una de les participants a la passada edició del concurs.